Svakodnevna kontrola: |
– Vizuelno prekontrolisati da li su na automobilu svi pneumatici ispravni, da nije neki popustio. – Pogledati da li motor gubi rashladnu tecnost. – Proveriti da li kocni sistem ima dovoljno odgovarajuce tecnosti. Periodicno odrzavanje: Posle svakih predjenih 500 km treba kontrolisati: – nivo ulja u motoru – pritisak u pneumaticima Posle svakih 5.000 km potrebno je kontrolisati: – dejstvo nozne kocnice – stanje elektrolita u akumulatoru – debljinu disk plocice – manzetne na pogonskim osovinama – da li su oksidisale kleme na akumulatoru – po potrebi promeniti ulje u motoru – tecnost u rashladnom sistemu Posle predjenih 10.000 km treba kontrolisati: – stanje ulja u menjacu – zazor platinskih dugmadi – razvodnik paljenja – svecice – ranije paljenje – pretpaljenje – zazor ventila – klinasti kais – precistac za vazduh – spojeve creva sistema za hladjenje motora (da li negde curi) – stanje pneumatika na tockovima – geometriju tockova – zazor spojnica – zavrtnje na tockovima – promeniti ulje u motoru i precistac za ulje Posle predjenih 20.000 km treba prekontrolisati: – karburator – agregat na motoru automobila – kaiseve koji pokrecu agregate Posle predjenih 30.000 km potrebno je kontrolisati: – starter (ocistiti i podmazati) – zameniti ulje u menjacu i diferencijalu, kao i u kocnom sistemu Na svakih predjenih 40.000 km treba prekontrolisati: – zupcasti kais (eventualno zameniti) Posle svakih 60.000 km treba kontrolisati: – alternator i – zameniti tecnost u sistemu za hladjenje (ili svake druge godine) |